środa, 29 kwietnia 2009

Programy telewizyjne...

Programy telewizyjne powinny być włączone w proces wychowania dzieci i stanowić jego ważne ogniwo. Aby tak mogło być, rodzice powinni poznać potrzeby i zainteresowania swojego dziecka.
Zanim programy telewizyjne zostaną włączone w nurt codziennego życia, nie tylko konieczne jest poznanie potrzeb psychicznych dziecka, ale jednocześnie wprowadzenie korekty do jego rozkładu zajęć. I tu właśnie wyłania się sprawa racjonalnego gospodarowania własnym czasem, a w tym wybierania z programu ulubionych i wartościowych pozycji.
Już najmłodsze dziecko przyzwyczaja się do pewnych programów, uznaje je za swoje, oczekuje pory ich nadawania. Jeśli znamy własne dziecko potrafimy dobrać mu, a właściwie- pomóc w dobraniu, umiejętnie przyzwolić na obejrzenie wartościowych i odpowiadających jego rozwojowi programów. Jeśli dziecko wykazuje większe zainteresowanie przyrodą możemy podsunąć programy przyrodnicze i zainteresować w ogóle światem przyrody.
Z programów dla dorosłych można zezwolić( wyjątkowo) na obejrzenie programów rewiowych, muzycznych, filmów przyrodniczych, krajoznawczych. Zawsze jednak mamy na uwadze wrażliwości i potrzeby dziecka. Chcemy aby odbiór programów działał wzbogacająco. A zatem z pedagogicznego punktu widzenia bardzo ważna jest propedeutyka mass mediów, a zwłaszcza telewizji. Chodzi o wykształcenie podstaw krytycznych wobec emitowanych treści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz