niedziela, 5 kwietnia 2009

Plagiat-czy można go uniknąć?

Plagiat jest zjawiskiem dość mocno rozpowszechnionym w naszym świecie.
Spokojnie można powiedzieć, że każdego dnia, tysiące jak nie i dziesiątki tysięcy osób dokonują plagiatu. Warto się więc zastanowić, czy jest jakiś skuteczny sposób, by się przed nim obronić.
Ludzie, którzy często dokonują plagiatu mogą się usprawiedliwiać, że przecież nie robią niczego złego, nikogo nie krzywdzą. A czy plagiatowanie nie jest po prostu inną odmianą kradzieży?
Przecież okradamy kogoś z czyjejś pracy, czasu jaki musiał poświęcić, by ją stworzyć, z jego pomysłów, które potem sami mamy czelność przypisywać sobie za własne.Wystarczy sobie wyobrazić, jak Ty poczułbyś się , gdybyś wiedział, że ktoś skopiował Twoje pomysły i się pod nimi podpisał. Czy nie byłoby Ci przykro? Niestety dzisiaj jest bardzo trudno ustrzec się przed takiego typu przestępstwem. Oczywiście można nakładać różnego rodzaju kary pieniężne, usunięcie z uczelni itp., ale niestety wydaje mi się, że plagiatowanie będzie jeszcze długo obecne
i jak na razie nic nie wskazuje na to, że tego rodzaju czynności będą w przyszłości zaniechane.

2 komentarze:

  1. Tak, ale nie to jeszcze jest najgorsze. Poniżające jest zjawisko, kiedy człowiek napisze samodzielnie a następnie opublikuje swoją recenzję (dla przykładu), a po jakimś dłuższym czasie zostaje oskarżony o plagiat, bo ktoś inny raczył sobie "pożyczyć" fragment mojej pracy. To niesprawiedliwe, że w takiej sytuacji to mnie jest głupio za zbrodnie innego człowieka, nie moją. Choć wiem, że da się z tego wykaraskać, to mimo to właśnie ja ( a nie ta osoba) muszę bronić mojego dobrego imienia i tłumaczyć się przed innymi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny artykuł ale pobierz sobie program antyplagiatowy ze strony www.antyplagiat.net bo widziałem że ktoś kopiuje twoje teksty

    OdpowiedzUsuń