„Nad rzeczką opodal krzaczka
Mieszkała kaczka-dziwaczka,
Lecz zamiast trzymać się rzeczki
Robiła piesze wycieczki.
Raz poszła więc do fryzjera:
"Poproszę o kilo sera!"
Tuż obok była apteka:
"Poproszę mleka pięć deka."
Z apteki poszła do praczki
Kupować pocztowe znaczki.
Gryzły się kaczki okropnie:
"A niech tę kaczkę gęś kopnie!"
Znosiła jaja na twardo
I miała czubek z kokardą,
A przy tym, na przekór kaczkom,
Czesała się wykałaczką.
Kupiła raz maczku paczkę,
By pisać list drobnym maczkiem.
Zjadając tasiemkę starą
Mówiła, że to makaron,
A gdy połknęła dwa złote,
Mówiła, że odda potem.
Martwiły się inne kaczki:
"Co będzie z takiej dziwaczki?"
Aż wreszcie znalazł się kupiec:
"Na obiad można ją upiec!"
Pan kucharz kaczkę starannie
Piekł, jak należy, w brytfannie,
Lecz zdębiał obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając,
W dodatku cały w buraczkach.
Taka to była dziwaczka!
Jan Brzechwa
Zabawa z wierszem, który dzieci poznały już wcześniej w szkole
Dzieci stoją w rozsypce. Prowadzący podaje dzieciom hasła, które mają naśladowac.
Lista haseł:
1.kaczka
2.fryzjer
3.praczka
4.znoszenie jaj
5.czesanie się
6.pisanie listu
7.martwienie się
8.udawanie zająca
Po skończeniu naśladowania każdego z haseł przez całą grupę, dzieci odliczają do ośmiu i w taki oto sposób
każde z dzieci ma odpowiednie hasło do danej cyfry. Prowadzący włącza płytę z nagraniem piosenki tego wiersza. Podczas jej trwania dzieci wsłuchują się w jej słowa i każde z nich w odpowiednim momencie naśladuje hasło, które otrzymał przy odliczaniu do ośmiu. Na zakończenie piosenka włączona jest jeszcze raz i wszyscy razem próbują ją odśpiewac.
Zabawa ta ma na celu zapoczątkowanie i przygotowanie dzieci do pracy z tekstem. Utrwala także wcześniej poznany w szkole wiersz, a także dzięki niej dzieci poznają piosenkę z tymże wierszem i uczą się jej, co takze pozwala lepiej zapamiętac ów wiersz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz