środa, 4 marca 2009

Media w edukacji

Media w edukacji
Edukacja medialna była już od dawna sygnalizowana przez nauczycieli rożnych przedmiotów w różnych typach szkół, przez psychologów, socjologów pedagogów filmoznawców, a nawet lekarzy - pediatrów.
Przyczyną tak wielu głosów domagających się przygotowania dzieci i młodzieży do świadomego korzystania i umiejętności wyboru informacji po świecie mediów jest ich wszechobecność w codziennym życiu współczesnego człowieka.
W międzynarodowym znaczeniu pojęcia „media” używa się w różnych aspektach i kontekstach. Najczęściej jednak odnosi się ono do „mass mediów”, czyli środków masowej komunikacji rozumianej jako mechanizmy (urządzenia), które za pomocą słowa, obrazu i dźwięku przekazują pewne treści. Zaliczono więc do nich czyli prasę, radio, telewizję i Internet.
Źródła etymologiczne słowa „media” – wskazują pochodzenie terminu z łaciny od słowa: „pomiędzy” i zdefiniowane jest jako pośrednik w procesie komunikowania się między osobami nadającymi a odbierającymi.
Jednak analizując różnorakie publikacje z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii
technik informacyjnych terminu „media” używa się również w szerszym znaczeniu. Uważa się, ze media to nie tylko środki masowego przekazu, ale i pojęcia stosowane w procesie dydaktycznym, a konkretniej podczas aktu komunikacyjnego, który stanowi podstawę tego procesu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz