środa, 13 maja 2009

Internet

Ostatnio doświadczam ciekawego zjawiska mianowicie nie mam internetu u siebie i jestem zmuszona prosić moją młodszą siostrę (a ma 11 lat) o dostęp do jej komputera (tak jak w chwili obecnej;)). Zazwyczaj jest tak że jak mnie nie ma to i jej, a jak już jesteśmy to obie i obie coś chcemy, więc moje korzystanie ograniczone jest do minimum. Pierwsze co mnie zaskoczyło to fakt, że nie muszę codziennie sprawdzać poczty, zaglądać na ulubiony plotkarski portal i korzystać z komunikatora, a wcześniej myślałam, że nie da się obejść bez codziennego kawowo- internetowego porannego rytuału. Druga rzecz jak już mam chwilę to w sumie nie mam po co otwierać przeglądarki, chyba że edukatorki lub sprawdzić wiadomości, a wcześniej surfowało się po internecie bez celu tak naprawdę. Po trzecie zobaczyłam co moja siostra wyrabia w tych internetach! I tym właśnie chciałam się zająć.

11 latka w sieci

poszkole, nasza klasa, youtube, kurnik, bobi-bobi , wyspa gier, wklejki do nk -blog, sp46 , elearning dziecko w sieci, minimini, - lista odwiedzanych przez nią witryn internetowych.
Co czeka 11 latkę na tych stronach? Popkultura (hana montana etc.) gry edukacyjne, zręcznościowe, platformówki ale i "rzuć chomikiem", Animals In The City( Użyj myszki, aby wybrać obrazek, który pasuje do ciebie najlepiej. Po 10 pytaniach dowiesz się, którym imprezowym zwierzątkiem jesteś dzisiaj!) oraz wszech obecna nasza klasa i mania "przypnij pinezkie kiedy masz urodziny" i " jak bardzo mnie lubisz", jest i strona kanału z bajkami oraz jej podstawówki. Zaciekawił mnie adres elearning : "Kurs składa się z 8 modułów, podejmujących następujące zagadnienia: wstęp do kursu, Internet, udostępnianie danych osobowych, znajomości w Sieci, niebezpieczne treści, zasady kulturalnego korzystania z usług dostępnych w Internecie, uzależnienie od Internetu, wirusy." ( cytat z owej strony) ciesze się, że często ją odwiedza. Cieszy mnie również, że nie korzytsa z google do odrabiania prac domowych, ale portal społecznościowy poszkole nie różni się niestety (mimo zachęcającej nazwy i przyjaznej strony startowej) od epuls.pl, fotki czy innych tego typu stron. Treści serwowane przez internet dla dzieci są niepokojące(rzuć chomikiem jak najdalej) ale są też strony sprzyające rozwojowi i edukacji (elearnig). Medal zawsze ma dwie strony, ważne by pokazać dzieciom (w szkole w domu w telewizji i samaym inernecie) tą dobrą, pozytywną stronę i czasami zajrzeć gdzie i na jakie strony wchodzą. Czasem też zróby sobie przerwe i odetchnijmy od dobrodziejstw sieci, nabierzmy dystansu i odpoczijmy!

; )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz